Ana içeriğe atla

AltWire Chester Bennington Röportajı


Dünyaca ünlü şarkıcı / şarkı yazarı Chester Bennington kadar enerjik ve hayat dolu olduğunuzda kırık ayak bilekleri o… olduğunu kanıtlayabilir. Gezegenin en büyük rock gruplarından birinde (Linkin Park) ön adam olarak görev aldı ve görevlerine klasik Rock hareketi Stone Temple Pilots’ın yeni vokalisti olarak devam ediyor. Chester’ın Linkin Park ile büyük ABD Kış Turnesi planları, şarkıcı konser öncesi rekabetçi bir basketbol oyunu esnasında ayak bileğini kırdığında ani ve eziyet edici bir hale geldi. Ayak bileğinin kötü yaralanması ve vücudunun şiddetli ağrısıyla, Chester o gece Indianapolis’teki (18/01/2015) planlanan gösteriyi tamamlamak için derinlemesine uğraştı, gösterinin bitiminde yaralarının sahneden küçük bir aksilik olması umuduyla topallayarak ayrıldı. Maalesef Chester ve grup arkadaşları sonradan keşfetti ki, hasar asıl düşünülenden daha kötüydü. Doktorların söylemleri üzerine, geriye kalan ABD Kış turnesinin tamamını iptal ederek 6 hafta boyunca dinlenmesi gerekliydi.
Aşağıda bulunan röportajı okuyun.

AW: İlk olarak, nasılsın? İyileşmen nasıl oldu ve şu an nasıl hissediyorsun?

CB: Oldukça iyiyim. Birkaç gün önce ayağım üzerinde yürümeye başladım, bu yüzden oldukça harika. Hala çok ağrılı, ama çıkmaya hazır olmalıyım. Birkaç hafta içinde ilk konserde söylemeye ve nasıl hissettiğini görmeye hazır olmalıyım. Ama çok çılgınlaşmadan.

AW: Doğru anladıysam, çünkü çelişkili birkaç hikaye var: Şişeye ayağın takıldı, öyle mi? Bu nasıl oldu?

CB: Hayır, eğer takılsaydım bileğimi kırmazdım. (Gülüyor) Büyük ihtimalle sadece şişeyi yukarı tekmeledim ya da takıldım. Aslında basketbol oynuyordum ve turnike için çıktım ve düşmemle sonuçlandı.

AW: Bu acı verici duruyor ama daha iyi olmana sevindim! Şimdi, sormak istediğim bir şey var:  2013’te açık olarak Stone Temple Pilots ile ilk turnene çıktın. Önümüzdeki ay olacak turneyi incelersek, diğer turneye karşı yapmayı planladığınız bazı değişiklikler nelerdir ve fanların umabileceği neler var?

CB: Evet... Daha önce çalmadığımız şarkıları çalıyor olacağız. Açıkçası, STP daha önce birçok şarkı çaldı. Ama birlikteyken bu şarkıların çoğunu çalmadık. Bu yüzden diziye bazı yeni şarkılar ekliyoruz, ve birazcık da olsa oturmama fırsat verecek(gülüyor) bir akustik konser vereceğiz. Canlı olarak çalmayı seçtiğimiz bazı yeni ilgi çekici şarkılar olacak. Şu an yeni müzik yapmaya hazır olup olmadığımızdan emin değilim ama kesinlikle bazı farklı şarkılarımız olacak.

AW: Hakkında konuşuyor olduğun yeni müzik… Şu an oldukça erken olduğunu biliyorum, ama kaydın stilini High Rise ile karşılaştırırsan nasıl hissediyorsun? Yakın mı duruyor yoksa çok farklı mı olduğunu düşünüyorsun?

CB: Bence çok farklı. İnsanların duymadığı bir müzik hakkında konuşmak istemiyorum çünkü müziğin nasıl duyulduğunu ifade etmek zor, ama süper enerjik. Riffler gerçekten çok havalı ve çalması çılgınca oldu. Bu yüzden çok mutlu olan birçok STP fanı olacak. Dünyadaki her gitar çalan bu rifflerin nasıl çalındığını öğrenmek isteyecek, ister bassist ister elektro gitarist. Eric de harika bir iş çıkardı. Şimdi iş gerçekten harika melodiler oluşturmaya ve biraz iyi sözler yazmaya geldi.

AW: The Hunting Party hakkında havalı olduğunu düşündüğüm bir şey vardı, aslında “War”un büyük bir kısmını sen yazdın. Doğru anladıysam gitar riffleriyle ve sözlerle geldin. STP ile –tümünü- ortaya çıkardığın  bir şarkı var mı yoksa bu daha fazla bir işbirliğine dayalı bir deneyim mi?

CB: aslında bu insanlar yazdığım şarkılara çok ilgi duyuyorlar. Şarkıların tamamını zamanında getiriyorum ve onlar şarkıların üzerinde çalışmak istiyor. Çok hevesliler. Açıkçası biz en iyi olan şarkılarla devam etmek istiyoruz. Benim için tüm önemli olan bu. Şarkıların benim ya da başkasının olmasını umursamıyorum. Linkin Park’ta şarkı yazma kısmı genelde benim gerçekten endişelenme gereği duyduğum kısım değil. Demek istediğim, Mike ve Brad harika şarkılar yazıyor. Yani ben de şarkılar yazıyorum… -diğerlerinin yaptıklarıyla uyumlu ve iyi giden-… ve hala iyi gidiyor. Gitmezse, ondan sonra, yani, her neyse. (Gülüyor)Evet, ama çalışırken daima sunduğum müzik var. Ve iki grupta da her zaman işbirlikçi bir çaba var. Bir fikir sunuyorum, ister Mike ister Brad olsun, ya da Robert ve Dean, bu fikri alıyorlar ve buna kendi şeylerini yapıyorlar. Eninde sonunda, her zaman işbirliği içinde.

AW: Çok farklı tınısı olan iki grupta olmak, Linkin Park’a bir şarkı yazmak için başladığında ya da Stone Temple Pilots’a bir şarkı yazmak için başladığında; hiç kendini, özellikle son zamanlarda, diğer gruptan etkilenirken ya da onları Linkin Park’a aktarırken buldun mu?  Kendini Stone Temple Pilots’a Linkin Park etkileri serpiştirirken ya da tam tersi şekilde buluyor musun?

CB: Aslında kesin bir amaç için beste yazmıyorum. Oturup “Peki, bugün bir Linkin Park şarkısı yazacağım” demiyorum ve sonra… Gruplarım için çok önemli olan şarkılar bile yazmıyorum. Sadece şarkı yazıyorum ve ilham aldığım şarkıları yazabiliyorum. Bu yüzden şarkılar bazen her grup için de uyumlu olmuyor. Ve bundan dolayı neden dışarı adım atıp farklı bir şeyler yapmak istiyorum? Çünkü müzikte benim ilgi çekici bulduğum bir şeyler var ve bana özel olan bir şeyi var. Ve bu yüzden, biliyorsunuz ki, yüzlerce ve yüzlerce yazıyorum… Kimsenin duymayacağı yüzlerce şarkı yazdım çünkü onlar yazdığım diğer şarkıların sesinde kaybolup gidiyor çünkü şarkıları ortaya çıkarmayı seviyorum. Bu yüzden biraz ilham aldığımı yazıyorum ve nereye koyulacağından endişe duymuyorum. STP ileysem ve “İyi olduğunu düşündüğüm bir riff var, bir göz atın” şeklinde gidiyorsam, onu çekip çıkaracağım. Ama asla kesin bir amaç için herhangi bir şey yazmıyorum. Yaratıcılığımın yolunda kalmaya çalışıyorum.

AW: Bu harika cevap için teşekkürler!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Linkin Park'ın Ünlü Şarkısı "Crawling"in Hikayesi

Metal Wani sitesi, Linkin Park'ın Crawling şarkısının hikayesini yayınladı. Kaynak : https://metalwani.com/2018/02/story-behind-linkin-parks-most-famous-song-crawling.html Çeviri : Kaan YEDİDAL Crawling, Linkin Park'ın ilk albümünden bir şarkı. Grubun Chester Bennington ile birlikte çalıştığı ilk şarkının ismi 'Blue' idi. Bu şarkıyı beğenmemişlerdi fakat şarkının sonundaki vokalde kabul edilebilir bir şeyler vardı. Chester Bennington ve Mike Shinoda melodiyi alıp üzerine yeni sözler yazdılar. Chester vokal kayıtlarını Mike ise altına gitarları yazdı ve stüdyoda çalışan diğer grup üyeleriyle buluşup ortaya 'Crawling'i çıkardılar. Brad Delson, Chester'ın sesinin grubun söz yazma yeteneğinin çok üstünde olduğunu söylüyor: "Chester gruba katıldığında vokal kısımları; 'Hey bu bizim istediğimiz vokal kısımları' bölümünden 'Wow bu vokaller hayal bile edemeyeceğimiz kadar iyi' kısmına dönüştü çünkü onun(Chester'ın) öfkesi

Mike Shinoda: "Hedefim Yeni Bir Vokalist Aramak Değil"

Mike Shinoda Mart'ta başlayacak Post Traumatic 2019 turnesi öncesinde Rock Antenne ile bir röportaj gerçekleştirdi. Bu röportajda Linkin Park'ın geleceği ile ilgili de önemli bilgiler verdi. Çeviri: İpek Alâra Akbulut , Linkin Park Türkiye Fotoğraf: Daniel Prakopcyk

Talinda Bennington'dan Akıl Sağlığı Hakkında Açıklamalar

Chester'ın eşi Talinda Bennington, NowThis'e akıl sağlığı hakkında açıklamalarda bulundu.  Çeviri: İpek Alâra AKBULUT, Linkin Park Türkiye Fotoğraf: (©Frazer Harrison/Getty Images)