Ana içeriğe atla

Rock On The Range Headliner


The Columbus Dispatch geçen hafta Chester ile grup Rock on the Range Festivali’nde sahne almadan önce röportaj yaptı. Hala iyileşmekte olan ve Pazar günü performans sergilemeye hazırlanan Bennington, geçmişi ve günümüz hakkında konuştu.

S: Linkin Park’ın ilk kaydı Hybrid Theory bu yıl 15 yılı devirdi. Bu şarkıları şimdi yeniden ziyaret etmek nasıl bir şey?

C: Albümün çıktığı zamana geri gidersek, sahip olduğumuz tek müzikti. “Koptuktan” sonra konserlerde headliner olarak yer almak zordu –sadece bir saate değer materyalimiz vardı. O şeyleri en yorgun olacağımız hale kadar çaldık.

Çok uzun zaman olmadı, Download Festivali’nde çaldık (İngiltere’de.) Hybrid Theory’yi baştan sona çalmamız rica edildi. Kalabalık da aklını kaybetti.
Her nereye gidersek gidelim, insanlar “Bu albüm benim hayatımı değiştirdi” ya da “Müziğiniz grubu sevmemin ve gitar çalmaya başlamamın sebebidir” şeklindeydi. Önemli olan bir şeyi ortaya koyduğumuzu hissetmek gerçekten muntazamdı.

S: Fiziksel veya duygusal anlamda olsun, 39’unda sert kataloğunuzu sergileyecek adrenalini bulmak daha mı zorlu?

C: Bu sene daha zor olacak, bunu söyleyebilirim. Bileğimi kırana dek bu setler arasında uçuyordum. Kendime çok iyi baktım –ve turnenin bu son yılı The Hunting Party’yi piyasaya sürdükten sonra vokal anlamında en iyi olduğumdu.

Hayatımın en iyi biçimindeydim, şimdi tüm vücudum köreldi. Kenara dokunmadan gittim ve filenin altına tekrar değebileceğim umuduyla smaç atabilmek için heyecanlandım.

Hiç başka bir hoparlöre (konserlerde önlerde olan) atlayabilir miyim? Bunun olacağını sanmıyorum.

S: 1999’daki Linkin Park seçmeleri hakkında neler hatırlıyorsun?

C: Önceden grup hakkında bilgim yoktu. İlk demoyu duyduğumda çok özel bir andı. Dinlediğimi ve “Bu farklı; ritim ilgi çekici. Çaldıkları tarz başka hiçbir şey gibi değil. Bu harika.” dediğimi hatırlıyorum.

Hemen fark ettiğim sadece melodileri düşünmediğim, birden fazla melodiyi düşündüğümdü. Beynimin ve vücudumun ne kadar heyecanlı olduğu adeta karşı konulmazdı.

Mike’la odaya girdiğimde başka hiçbir deneyimim gibi değildi. Diğer tüm gruplarımda şarkıları yazmak işkenceydi. Kimse kimsenin konuşmasını ya da kısımlarının kötü olmadığını duymak istemiyordu.

S: Diğer gruplardan konuşmuşken, Scott Weiland’ın (Eski STP Vokalisti) yerini almaya tereddüt ettin mi?

C: Benim için, bu kendimi başkasının yerine koymak değildi. Bu pozisyonun uzun süredir boş olduğunu hissettim. Scott orda olmasına rağmen, dürüstçe “orada olduğunu” sanmıyorum.

İlk (Stone Temple Pilots) konuşmamızda dedim ki: “Sizler neden mirasınızdan vazgeçmek istiyorsunuz? Bu biraz korkunç bir şey,… ama müzik devam etmeye şans vermemek için çok değerli, çok iyi.

İnsanlar bir sürü ön yargıyla yaklaşıyor; çoğu bunun için kızacak. Ama yeni bir şey yaratma fikri diğer şeyi bırakmak demektir.

S: İki büyük grubun taleplerini nasıl dengeliyorsun?

C: Buna bir cevabım yok. Nasıl çalıştırdığımı bilmiyorum, hiçbir fikrim yok. Saçma gelebilir ama yaratıcı biri olarak az çok yaratıcı nokta beni nereye koyarsa oraya gidiyorum.

S: Ünüyle ve şansıyla, Linkin Park hala şarkı yazarları olarak karanlık kısma yeterince girebilir mi?

C: Hayat sizi asla korkusuz, şüphesiz ve sorusuz bırakmaz, güvenin bana. Büyük işe sahip olmanın, harika bir röportajın, o evi almanın ya da konumunuzun hayatınızı değiştireceğini ve bir şeyleri onaracağını düşünebilirsiniz. Tıpkı evrendeki diğer her şey gibi gelecek ve gidecek.

Hala karanlığı içinizden çekip çıkaracak şeyler var: Ebeveynleriniz ölür, bir araba kazası geçirirsiniz, bacaklarınız çatlar ve her şey alıp götürülür.

Ben asla… o kadar iyiliğin kuru olduğu bir durumda olmayacağım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Linkin Park'ın Ünlü Şarkısı "Crawling"in Hikayesi

Metal Wani sitesi, Linkin Park'ın Crawling şarkısının hikayesini yayınladı. Kaynak : https://metalwani.com/2018/02/story-behind-linkin-parks-most-famous-song-crawling.html Çeviri : Kaan YEDİDAL Crawling, Linkin Park'ın ilk albümünden bir şarkı. Grubun Chester Bennington ile birlikte çalıştığı ilk şarkının ismi 'Blue' idi. Bu şarkıyı beğenmemişlerdi fakat şarkının sonundaki vokalde kabul edilebilir bir şeyler vardı. Chester Bennington ve Mike Shinoda melodiyi alıp üzerine yeni sözler yazdılar. Chester vokal kayıtlarını Mike ise altına gitarları yazdı ve stüdyoda çalışan diğer grup üyeleriyle buluşup ortaya 'Crawling'i çıkardılar. Brad Delson, Chester'ın sesinin grubun söz yazma yeteneğinin çok üstünde olduğunu söylüyor: "Chester gruba katıldığında vokal kısımları; 'Hey bu bizim istediğimiz vokal kısımları' bölümünden 'Wow bu vokaller hayal bile edemeyeceğimiz kadar iyi' kısmına dönüştü çünkü onun(Chester'ın) öfkesi

Mike Shinoda: "Hedefim Yeni Bir Vokalist Aramak Değil"

Mike Shinoda Mart'ta başlayacak Post Traumatic 2019 turnesi öncesinde Rock Antenne ile bir röportaj gerçekleştirdi. Bu röportajda Linkin Park'ın geleceği ile ilgili de önemli bilgiler verdi. Çeviri: İpek Alâra Akbulut , Linkin Park Türkiye Fotoğraf: Daniel Prakopcyk

Talinda Bennington'dan Akıl Sağlığı Hakkında Açıklamalar

Chester'ın eşi Talinda Bennington, NowThis'e akıl sağlığı hakkında açıklamalarda bulundu.  Çeviri: İpek Alâra AKBULUT, Linkin Park Türkiye Fotoğraf: (©Frazer Harrison/Getty Images)