Ana içeriğe atla

Oli Sykes'la Chester Bennington Üzerine

(© Kerrang!)


Bring Me The Horizon'ın Vokalisti Oli Sykes, Chester'ın ölümünün ardından Kerrang! dergisinin Chester için hazırlanan özel sayısında konuştu: 
Çeviri: İpek Alara AKBULUT


“Chester’la 2014’te Amerika’da tanıştım. Kerrang! kapak çekimi içindi ve bunun için gerçekten çok gergindim. Heyecanlıydım da, ama havalı olmayı mı yoksa sevinçten dolup taşmayı mı seçmeliydim bilmiyordum. İkinci seçenekle devam ettim ve o bana karşı gerçekten çok kibar ve harikaydı.”

“Birbirimize bir sürü şey sorduk. O zamanlar Warped Tour için turnedeydik (Bring Me The Horizon olarak) ve 6-8 hafta boyunca sesimi kaybetmeden nasıl her gün konsere çıktığımı sordu. Ben de Linkin Park’ın canlı gördüğüm ilk grup ve bir grupta olma sebebim olduğunu anlattım. Onun beni ne kadar etkilediğini anlattığımda cidden şaşkına dönmüştü. Bunu takdir etti ve bundan memnun oldu. Gerçekten çok iyiydi, çok içtendi, çok sakindi. Hayatımdaki birçok şey gibi, eğer geri gidip 14 yaşımdaki bana bunun olacağını söyleyebilseydim, buna inanmazdım.”

“Bir gün eski Kerrang!’ın kapağında gittiğim Linkin Park konserinde arka planda biraz gözlerimin ve kafamın gözüktüğünü hatırlıyorum. Eve gidip kendimi dergide gördüğümde ağladım çünkü bunun harika olduğunu düşündüm. Eğer biri ‘Bir gün Kerrang!’ın kapağında Chester’la olacaksın’ deseydi, aklım karışırdı. Bu yaptığın her şeye geriye dönüp baktıran ve  ne kadar çok şey başardığını takdir ettiren anlardan biri.”

“Linkin Park’ı ilk duyduğumda 13 yaşlarında olmalıyım ve dürüst olmak gerekirse müzik hayatımda bu noktaya kadar hiç bu kadar rol oynamamıştı. Sonra Kerrang’ TV’de Linkin Park’ın klibini görmüştüm ve “Aman tanrım, bu gerçekten harika!” diye düşünmüştüm. Müziğin benimle konuştuğunu, benimle gerçekten alakadar olduğunu ve onların beni bu camiaya sokan grup olduğunu düşündürdü. Oradan sonar hardcore ve metalcore’a sardım ama eni albümlerini her zaman takip ederdim.

Kerrang!)

Chester’ın sesi de büyük bir ilham kaynağıydı. Örnek aldığım biriydi. Kriterim oydu çünkü kimsenin onun gibi olduğunu düşünmüyorum. Çok ikonik ve ender bir şarkıcıydı. Daha önce de kimsenin onun gibi olduğunu, daha sonrasında da olacağını düşünmüyorum. O melodi birleşimi, şarkıların hatırlanma kolaylığı ve o agresiflik akendim için amaç edindiğim bir şeydi.”

“Hayatını kaybettiğinin haberini aldığımda Los Angeles’taydım, olayın olduğu yere çok uzak değildim. İlk başta dürüst olmak gerekirse inanmadım. Gerçek olduğu açık hale gelince çok tuhaf hissettim. Yıllar boyunca birçok mükemmel sanatçıyı kaybettiğimizi biliyorum ama kimse hayatımı onun kadar etkilemedi. O ve grup arkadaşları hayatta seçtiğim yol için sorumlular. Tam olarak bilmediğin birini kaybetmek –tabi ki onunla tanıştım ama onu arkadaşım olarak adlandıramam- çok garip bir duygu. Onun varlığını özlüyorum, her ne kadar onu çok tanıyamasam da. Kaybettiklerinize ve kaybettiklerimize yas tutmanın ve onları takdir etmenin önemli olduğuna inanıyorum”


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Linkin Park'ın Ünlü Şarkısı "Crawling"in Hikayesi

Metal Wani sitesi, Linkin Park'ın Crawling şarkısının hikayesini yayınladı. Kaynak : https://metalwani.com/2018/02/story-behind-linkin-parks-most-famous-song-crawling.html Çeviri : Kaan YEDİDAL Crawling, Linkin Park'ın ilk albümünden bir şarkı. Grubun Chester Bennington ile birlikte çalıştığı ilk şarkının ismi 'Blue' idi. Bu şarkıyı beğenmemişlerdi fakat şarkının sonundaki vokalde kabul edilebilir bir şeyler vardı. Chester Bennington ve Mike Shinoda melodiyi alıp üzerine yeni sözler yazdılar. Chester vokal kayıtlarını Mike ise altına gitarları yazdı ve stüdyoda çalışan diğer grup üyeleriyle buluşup ortaya 'Crawling'i çıkardılar. Brad Delson, Chester'ın sesinin grubun söz yazma yeteneğinin çok üstünde olduğunu söylüyor: "Chester gruba katıldığında vokal kısımları; 'Hey bu bizim istediğimiz vokal kısımları' bölümünden 'Wow bu vokaller hayal bile edemeyeceğimiz kadar iyi' kısmına dönüştü çünkü onun(Chester'ın) öfkesi

Mike Shinoda: "Hedefim Yeni Bir Vokalist Aramak Değil"

Mike Shinoda Mart'ta başlayacak Post Traumatic 2019 turnesi öncesinde Rock Antenne ile bir röportaj gerçekleştirdi. Bu röportajda Linkin Park'ın geleceği ile ilgili de önemli bilgiler verdi. Çeviri: İpek Alâra Akbulut , Linkin Park Türkiye Fotoğraf: Daniel Prakopcyk

Talinda Bennington'dan Akıl Sağlığı Hakkında Açıklamalar

Chester'ın eşi Talinda Bennington, NowThis'e akıl sağlığı hakkında açıklamalarda bulundu.  Çeviri: İpek Alâra AKBULUT, Linkin Park Türkiye Fotoğraf: (©Frazer Harrison/Getty Images)