Ana içeriğe atla

Talinda Bennington'dan Akıl Sağlığı Hakkında Açıklamalar



Chester'ın eşi Talinda Bennington, NowThis'e akıl sağlığı hakkında açıklamalarda bulundu. 
Çeviri: İpek Alâra AKBULUT, Linkin Park Türkiye
Fotoğraf: (©Frazer Harrison/Getty Images)


 
NowThis)

Talinda: Depresyon yüzünü göstermez. Kocam hayatını kaybettiğinde en güzel zamanlarıydı. En iyi zamanlarıydı. İntihara meyilli biri gibi, bunalımlı biri gibi görünmüyordu.

(Kendini öldürmeden günler önce herkes Linkin Park vokalistini mutlu sanıyordu.
Bir kişinin ölümü bir akımı başlattı.)

Talinda: [Chester’ın] ölümünden sonraki saatleri ve günleri hatırlamıyorum. Benim için hepsi bulanık.

Tobi Knehr (Chester’ın kız kardeşi): Benim mükemmel kardeşim gitmişti. Bu şimdiye kadar hayatımda hissettiğim en güçlü darbeydi. Nefes almayı hak etmiyormuşum gibi hissettirdi çünkü o bir daha hiç nefes almayacaktı.

(Chester yetişkin hayatının çoğunda depresyon ve bağımlılıkla savaştı. Bu problemleri müziğine sıklıkla müziğine kattı.)

Talinda: Chester her şey olduğu gibi müziğiydi de. Şarkılarıydı, şiirleriydi. Bu onun kaçış noktasıydı. Sahnede her duygu yaşıyordu ve 9 yıl boyunca sahnede aynı mikrofonu kullandı. Onu evde tutuyorum. Çocuklarım babalarına yakın hissetmek istediklerinde onu kullanıp konuşmaya izinleri var. Mikrofona dokunduğunuzda, onu tuttuğunuzda bunu hissedebiliyorsunuz. 

(Chester hayatını kaybetmeden 2 ay önce Linkin Park 7. Albümünü yayınlamıştı.)

Tobi: Yeni albüm için çok heyecanlıydı. Birkaç şarkıyı bizimle paylaşmıştı. O çok hayat dolu gözükürdü. 

Talinda: Biz tanışmadan önce bile yıllardır intihar düşüncesiyle boğuşuyordu ve bunu biliyordum. Ancak bizi bıraktığında bu tamamen beklenmedikti.

(Polis Chester’ın naaşını 20 Temmuz’da Los Angeles’taki evinde buldu.)

Tobi: Bunun olacağını görmemiştim. Bunu beklemiyordum, tahminim yoktu. Ve çok boş hissettiğimi hatırlıyorum. Kendimi hiç bu kadar umutsuz ve boşlukta hissetmemiştim. Gün doğumunu bir daha görmeyi hiç hak etmemişim gibi hissettim çünkü o bunu bir daha yaşayamayacaktı. “Bunu aşarsın” diye bir şey yok, bu yanlış. Gerçeklik değişir.

Talinda: Twitter üzerinden insanlara ulaşmaya başladım. Onlar bana ulaşıyordu, umutsuz hisseden hayranlar, binlercesi. Kendilerine zarar vermek istiyorlardı ve ben çaresiz hissettim çünkü onlara yardım edebilecek duygusal iletişim genişliğine sahip değildim. Bu yüzden tweetlerini retweetlemeye başladım ve Twiteter’daki diğer insanlardan birbirlerine yardımcı olmalarını, destek olmalarını istedim. Bu benim bazı karanlık zamanlarda iyi olmama yardım etti.

(İntiharı Önleme Hattı Chester’ın ölümü açıklandığında %14 daha fazla arama aldı.)


Talinda: Ölümünün boşa gitmesini istemedim. 7 çocukla beraber bir ailemiz var. Bir gün hepsi geri dönüp babalarının ölümüne bakacaklar ve ben bunun yanlış bir rock yıldızı trajedisi olmasını istemedim. Onların hatası olmadığını anlayabilmelerinin yolu mental hastalıkları anlamak. Akıl sağlıklarına dikkat etmeyi anlamak. Aynı zamanda geri bdönüp bakmalarını ve “Babamın ölümü bir değişim noktası” demelerini istedim. O bir akımı başlattı. Bir şey yaptı. 

(Talinda akıl sağlığı problemleri hakkında farkındalık yayan bir kampanya olan 320 Changes Direction’ı başlattı.)

Talinda: Anlaşılmasını gerçekten istediğim şey birinin iyi olduğunu ve göründüğünü düşünseniz bile ya da iyi görünüp ve her şey iyiymiş gibi göstermeye çalışsanız bile, iyi olmamakta bir problem yok. Ve her gün bunun üzerine çalışmakta da bir problem yok.

(Bu organizasyon herkesin işaretleri bilmesini istiyor)

Talinda: Yönümüzü değiştirmek için insanların gösterdiği evrensel olan beş işaret var: Bunlardan biri kişilikte değişiklik, sıkıntı, geri çekilme, umutsuzluk, kişisel bakımda azalma. Bu değişebilir derecelerde olabilir. Sevdiğiniz birini farklı davranırken görürseniz  ona ulaşıp iyi olup olmadığını sorun ve destek sağlayın. 

Tobi: Tüm dünyanın hepimizin mental sağlığı olduğunu anlamasını istiyorum. Olduğumuz yerin derecesi değişiklik gösterir. “Akıl sağlığı” kelimeleri utanacak şeyler olmamalı. Bu olmadığında inanıyorum ki utanç ve gizlilik ortadan kalkacak. Bizi öldüren şey bu gizlilik.
 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Linkin Park'ın Ünlü Şarkısı "Crawling"in Hikayesi

Metal Wani sitesi, Linkin Park'ın Crawling şarkısının hikayesini yayınladı. Kaynak : https://metalwani.com/2018/02/story-behind-linkin-parks-most-famous-song-crawling.html Çeviri : Kaan YEDİDAL Crawling, Linkin Park'ın ilk albümünden bir şarkı. Grubun Chester Bennington ile birlikte çalıştığı ilk şarkının ismi 'Blue' idi. Bu şarkıyı beğenmemişlerdi fakat şarkının sonundaki vokalde kabul edilebilir bir şeyler vardı. Chester Bennington ve Mike Shinoda melodiyi alıp üzerine yeni sözler yazdılar. Chester vokal kayıtlarını Mike ise altına gitarları yazdı ve stüdyoda çalışan diğer grup üyeleriyle buluşup ortaya 'Crawling'i çıkardılar. Brad Delson, Chester'ın sesinin grubun söz yazma yeteneğinin çok üstünde olduğunu söylüyor: "Chester gruba katıldığında vokal kısımları; 'Hey bu bizim istediğimiz vokal kısımları' bölümünden 'Wow bu vokaller hayal bile edemeyeceğimiz kadar iyi' kısmına dönüştü çünkü onun(Chester'ın) öfkesi

Mike Shinoda: "Hedefim Yeni Bir Vokalist Aramak Değil"

Mike Shinoda Mart'ta başlayacak Post Traumatic 2019 turnesi öncesinde Rock Antenne ile bir röportaj gerçekleştirdi. Bu röportajda Linkin Park'ın geleceği ile ilgili de önemli bilgiler verdi. Çeviri: İpek Alâra Akbulut , Linkin Park Türkiye Fotoğraf: Daniel Prakopcyk